EHBO

Op kamp doen wij er met de leiding alles aan om het voor je kind(eren) zo leuk mogelijk te maken. Wij, als EHBO-  verantwoordelijken, staan op kamp in om de kleine en grote ongemakken van zoon- of dochterlief te verhelpen.

Eerste hulp
Voor kleine probleempjes hebben wij altijd een EHBO-koffer bij de hand zodat deze direct verholpen kunnen worden! De eerste hulp wordt door de leiding toegediend. Indien er zich iets ernstig voordoet, trekken we naar het dichtstbijzijnde
ziekenhuis of huisarts. Uiteraard worden de ouders indien nodig zo snel mogelijk op de hoogte gebracht.

Luisjes
Om dit een halt toe te roepen, hebben we sinds enkele jaren volgende maatregel getroffen: kinderen horen enkele dagen voor het kamp grondig op luisjes en neetjes gecontroleerd te worden.
Indien je kind luizen of neten heeft, moet men van thuis uit een behandeling starten en de
betreffende producten mee geven met de leiding. Zo kunnen wij je kind op kamp verder behandelen.
Wanneer we bij aankomst op kamp, na een grondige controle, merken dat je kind luisjes heeft, zien wij ons genoodzaakt om een behandeling op te starten. Liet je dit als ouder niet weten, dan vragen wij u om de gepaarde kosten terug te betalen (€12,50). Wij geven na afloop van het kamp een briefje mee. Breng dit zo snel mogelijk in orde. Dit om luizenepidemieën binnen een groep of meerdere groepen op kamp te vermijden. We hopen met deze noodzakelijke maatregel jullie attent te maken op het belang van luizencontrole en zo het kamp en de dagen nadien voor ieder kind zo aangenaam mogelijk te maken!

Teken
In een bosrijke omgeving kan het al eens voorvallen dat een teek zich aan de huid vastzet. Tijdens het kamp controleren we de chirowietjes regelmatig op tekenbeten, maar het is aan te raden dit bij thuiskomst nog eens zorgvuldig te doen.

Medicatie
Alle medicatie kan worden afgegeven bij het verzamelen van de valiezen. Het is niet de bedoeling dat leden medicatie meenemen in hun rugzak of bagage (zeker bij de jongste 3 groepen: sloebers, speelclub en rakwi’s). De medicatie wordt afgegeven met briefje bij met de naam van het kind en het aantal keer per dag de medicatie moet worden ingenomen bij het inzamelen van de valiezen!

Wij hopen alvast op en zorgenlooskamp!
Team EHBO
Lotte, Floor en Jolien